PostNL stopt gedeeltelijk met niet-thuisbriefje

Als u niet thuis bent en de pakketbezorger van PostNL staat voor de deur, dan krijgt u een niet-thuisbriefje in de brievenbus. Dat is per 1 juli a.s. verleden tijd. PostNL gaat met zijn tijd mee en informeert al sinds vorig jaar via mail en de app. Ontvangt u regelmatig pakketjes en hebt u nog geen account bij PostNL, dan is het verstandig dat te regelen. De app van PostNL is te downloaden via de gebruikelijke kanalen.
De seniorenorganisatie KBO-PCOB meldt echter in de nieuwsbrief van 24 juni jl. dat het niet-thuisbriefje blijft voor privé-pakketjes, die via het postkantoor van klant naar klant worden verstuurd, medische zendingen en officiële stukken van een notaris, zoals PostNL op aandringen hen heeft geantwoord.
Maar bij leveringen van bijvoorbeeld webshops en postorderbedrijven gaat PostNL geen niet-thuisbriefje meer gebruiken en stappen zij over op een digitale melding. PostNL gebruikt als argument dat mensen die online bestellen ook over e-mail beschikken.

Onze vrijwilligers van SeniorWeb Zuidwest Friesland kunnen u eventueel praktische hulp bieden bij het aanmaken van een account en het gebruik van de PostNL-app.

Er kwamen veel reacties op het nieuws dat PostNL zou gaan stoppen met het niet-thuisbriefje, bijvoorbeeld deze: “Stop met thuisbezorging. Zet meer afhaallocaties op en laat iedereen zelf zijn pakketje ophalen op een vaste plek. Vroeger noemde men dat een postkantoor…..”